Page 56 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 56

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     9

          ÖĞRENME ALANI             Veri, Sayma ve Olasılık

          ALT ÖĞRENME ALANI         Veri

          KONU                      Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri

          KAZANIM                   9.5.1.1. Verileri merkezî eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayarak yorumlar.
          Kazanım Açıklaması        b. Aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer, en büyük değer, en küçük değer ve
                                      açıklık kavramları verilir.
                                    ç. Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama

          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid


          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin veri gruplarını içeren yapılandırılmış griddeki kutu numaralarını kullana-
          BEKLENEN                  rak bu veriler ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 4, 5 ve 7
                                     II. 3, 4 ve 8
                                      III. 3, 5 ve 8

                                      IV. 2, 3, 4, 5, 6 ve 7
                                     V.  2 - 8 - 1 - 4


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “4, 5 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3 , C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) =   3  -  0  =  1 olacaktır.
                                                                     6
                                                                 3
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
          DEĞERLENDİRME
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan


                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                                        2    0   2
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =  -  =   olacaktır.
                                                        3    6   3
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.





        56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61