Page 56 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 56
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Veri, Sayma ve Olasılık
ALT ÖĞRENME ALANI Veri
KONU Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri
KAZANIM 9.5.1.1. Verileri merkezî eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayarak yorumlar.
Kazanım Açıklaması b. Aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer, en büyük değer, en küçük değer ve
açıklık kavramları verilir.
ç. Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin veri gruplarını içeren yapılandırılmış griddeki kutu numaralarını kullana-
BEKLENEN rak bu veriler ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 5 ve 7
II. 3, 4 ve 8
III. 3, 5 ve 8
IV. 2, 3, 4, 5, 6 ve 7
V. 2 - 8 - 1 - 4
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “4, 5 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3 , C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3 - 0 = 1 olacaktır.
6
3
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
DEĞERLENDİRME
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
2 0 2
(C1 : C2) - (C3 : C4) = - = olacaktır.
3 6 3
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
56