Page 77 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 77

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir

             ALT ÖĞRENME ALANI        Fonksiyonlar

             KONU                     Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi

             KAZANIM                  10.2.2.3. Verilen bir fonksiyonun tersini bulur.
             Kazanım Açıklaması       a. Bir fonksiyonun tersinin de fonksiyon olması için gerekli şartlar belirtilir.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN               Bir fonksiyonun tersiyle ilgili verilen önermelerden öğrencinin doğru seçimleri
             BEKLENEN                 yapması beklenir.
                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                      önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
             DEĞERLENDİRME            öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.


                                      Örnek 2:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
                                      önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                      öğrenci, 3 yanlış seçim yapmış ve 0 puan almıştır.


                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Verilen Bir Fonksiyonun Tersini Bulma ” konu-
                                      sunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde
             GERİ BİLDİRİM            bulundurularak sınıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
                                      kavram yanılgıları ortaya konula rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların ya-
                                      pılması önerilir.

















                                                                                                              77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82