Page 77 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 77
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Fonksiyonlar
KONU Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
KAZANIM 10.2.2.3. Verilen bir fonksiyonun tersini bulur.
Kazanım Açıklaması a. Bir fonksiyonun tersinin de fonksiyon olması için gerekli şartlar belirtilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Bir fonksiyonun tersiyle ilgili verilen önermelerden öğrencinin doğru seçimleri
BEKLENEN yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
DEĞERLENDİRME öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci, 3 yanlış seçim yapmış ve 0 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Verilen Bir Fonksiyonun Tersini Bulma ” konu-
sunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde
GERİ BİLDİRİM bulundurularak sınıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
kavram yanılgıları ortaya konula rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların ya-
pılması önerilir.
77