Page 79 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 79
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI İkinci Dereceden Denklemler
KONU İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
KAZANIM 10.4.1.2. İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.
2
Kazanım Açıklaması a. ax + bx + c biçimindeki cebirsel ifadelerin; tam kare ve iki kare farkına ait özdeş-
likler kullanılarak çarpanlara ayrılmasıyla ilgili uygulamalar yapılır.
b. Denklemlerin çözümünde farklı yöntemlerden (çarpanlara ayırma, tam kareye
tamamlama, değişken değiştirme, iki kare farkı, diskriminant) yararlanılır.
c. Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavramları içe-
ÖĞRENCİDEN ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “İkinci Dereceden
BEKLENEN
Bir Bilinmeyenli Denklemler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 2 II. 4 ve 9 III. 5 ve 7 IV. 1, 6 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 0, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7 olmalıdır.
2
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 – ~ -0,3 olacaktır.
7
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun -0,3 olduğu görülmektedir. Bu değere
1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,5 öğrencinin aldığı puanı gös-
DEĞERLENDİRME termektedir.
(-0,5 + 1)·5 = 3,5 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7 olmalıdır.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 – 0 = 1 olacaktır.
2 6
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
8,5 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
79