Page 79 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 79

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir
             ALT ÖĞRENME ALANI        İkinci Dereceden Denklemler

             KONU                     İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
             KAZANIM                  10.4.1.2. İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.
                                           2
             Kazanım Açıklaması       a. ax + bx + c biçimindeki cebirsel ifadelerin; tam kare ve iki kare farkına ait özdeş-
                                         likler kullanılarak çarpanlara ayrılmasıyla ilgili uygulamalar yapılır.
                                      b. Denklemlerin çözümünde farklı yöntemlerden (çarpanlara ayırma, tam kareye
                                         tamamlama, değişken değiştirme, iki kare farkı, diskriminant) yararlanılır.
                                      c. Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavramları içe-
             ÖĞRENCİDEN               ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “İkinci Dereceden
             BEKLENEN
                                      Bir Bilinmeyenli Denklemler” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:

                                      I. 1 ve 2          II. 4 ve 9          III. 5 ve 7          IV. 1, 6 ve 8

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 0, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7 olmalıdır.

                                                                       2
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 –   ~ -0,3 olacaktır.
                                                                       7
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun -0,3 olduğu görülmektedir. Bu değere
                                      1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,5 öğrencinin aldığı puanı gös-
             DEĞERLENDİRME            termektedir.

                                      (-0,5 + 1)·5 = 3,5 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci II. soru için “4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                       C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7 olmalıdır.
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   2   –   0   = 1 olacaktır.
                                                                     2   6
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
                                      8,5 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.

                                      (1 + 1) · 5 = 10 puan





                                                                                                              79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84