Page 82 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 82
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Dörtgenler ve Çokgenler
KONU Çokgenler
KAZANIM 10.5.1.1. Çokgen kavramını açıklayarak işlemler yapar.
Kazanım Açıklaması b. Düzgün çokgenler hatırlatılır, iç ve dış açılarının ölçüleri bulunur.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 7 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin düzgün çokgen isimlerini doğru yazması, yazdığı düzgün çokgenle-
BEKLENEN rin özelliklerini kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Yazdığı her bir düzgün çokgen ismi için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III.Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
“DÜZGÜN ÇOKGEN” Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlen-
dirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizimler düzgün çokgen ile bağlantılı değil.
1 Düzgün çokgen kavramı ile ilgili bir veya iki basit çizim yapılmış.
2 Kapsamlı ve doğru bilgiler içeren çizimler yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
GERİ BİLDİRİM
lendirme sonunda düzgün çokgen ismi yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve ye-
terli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin düzgün çokgenleri tekrar çalışmaları
önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
si gerekmektedir.
82