Page 82 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 82

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     10
          ÖĞRENME ALANI             Geometri
          ALT ÖĞRENME ALANI         Dörtgenler ve Çokgenler

          KONU                      Çokgenler
          KAZANIM                   10.5.1.1.  Çokgen kavramını açıklayarak işlemler yapar.
          Kazanım Açıklaması        b. Düzgün çokgenler hatırlatılır, iç ve dış açılarının ölçüleri bulunur.

          KAZANIMIN                 Anlama*
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.

          ÖNERİLEN SÜRE             7 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin düzgün çokgen isimlerini doğru yazması, yazdığı düzgün çokgenle-
          BEKLENEN                  rin özelliklerini kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.

                                    I. Bölüm: Yazdığı her bir düzgün çokgen ismi için 1 puan verilir.


                                    II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.


                                    III.Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.



                                    “DÜZGÜN ÇOKGEN”  Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlen-
                                    dirme Ölçeği
          DEĞERLENDİRME
                                            Puanlar                      Çizimler

                                               0    Çizim yapılmamış veya yapılan çizimler düzgün çokgen ile bağlantılı değil.
                                               1    Düzgün çokgen kavramı ile ilgili bir veya iki basit çizim yapılmış.
                                               2    Kapsamlı ve doğru bilgiler içeren çizimler yapılmış.









                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.


                                    Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
          GERİ BİLDİRİM
                                    lendirme sonunda düzgün çokgen ismi yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve ye-
                                    terli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin düzgün çokgenleri tekrar çalışmaları
                                    önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                    tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
                                    si gerekmektedir.


        82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87