Page 111 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 111
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
Aşağıdaki değerlendirme ölçeği, projenizin hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi ver-
mek için hazırlanmıştır. Projenizin hazırlanması ve sunum aşamasında, aşağıdaki ölçütler size yol gös terici ola-
caktır.
PROJE VE SUNU DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Mükemmel İyi Orta Geliştirilmesi
BECERİLER Gerekli
(4) (3) (2) (1)
I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Projenin amacını belirleme
Projeye uygun çalışma planı yapma
Farklı kaynaklardan bilgi toplama
Projeyi çalışma planına göre gerçekleştirme
II. PROJENİN İÇERİĞİ
Doğru bilgileri kullanma
Toplanan bilgileri düzenleme
Verileri analiz etme
Elde edilen verilerden çıkarımda bulunma
Eleştirel düşünme becerisini gösterme
Araştırma raporunda alt başlıklara yer verme
Posteri amacına uygun hazırlama
Araştırma raporu ve posterde Türkçeyi doğru ve düzgün
kullanma
Yaratıcılık yeteneğini kullanma
III. SUNU YAPMA
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme (pos-
ter vb.)
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma
Sorulara cevap verebilme
Verilen sürede sunuyu yapma
Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kullanma
Sunu sırasında özgüvene sahip olma
GENEL TOPLAM
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 80, en düşük puan ise 20’dir.
111