Page 113 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 113

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15



             DERS                     TARİH

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Klasik Çağda Osmanlı Toplum Düzeni
             KONU                     Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi
             KAZANIM                  10.7.3. Osmanlı ekonomik sistemi içerisinde tarımsal üretimin önemini fark eder.

             Kazanım Açıklaması       Osmanlı Devleti’nde devletin toprak üzerindeki mülkiyeti ve çifthane sisteminin, zirai
                                      üretimin sürdürülmesindeki rolüne değinilir.
             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            15 dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin Osmanlı toprak sistemi ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış grid-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 deki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sis-
                                      temi” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 1 ve 2
                                      II. 3
                                      III. 6
                                      IV. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
                                      V. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "1 ve 2" cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                      C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                      C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
             DEĞERLENDİRME
                                      Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                      değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (1+1) x 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
                                      öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                      (0,72+1)x5=8,6 puan
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çift-
                                      hane Sistemi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osman-
                                      lı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” konusunu tekrar etmesi, öğren-
                                      me ek sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.

                                                                                                             113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118