Page 113 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 113
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Klasik Çağda Osmanlı Toplum Düzeni
KONU Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi
KAZANIM 10.7.3. Osmanlı ekonomik sistemi içerisinde tarımsal üretimin önemini fark eder.
Kazanım Açıklaması Osmanlı Devleti’nde devletin toprak üzerindeki mülkiyeti ve çifthane sisteminin, zirai
üretimin sürdürülmesindeki rolüne değinilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin Osmanlı toprak sistemi ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış grid-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN deki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sis-
temi” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 2
II. 3
III. 6
IV. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
V. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "1 ve 2" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,72+1)x5=8,6 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çift-
hane Sistemi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osman-
lı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” konusunu tekrar etmesi, öğren-
me ek sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
113