Page 136 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 136

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




          DERS                      TARİH
          SINIF                     11

          ÜNİTE                     Uluslararası İlişkilerde Denge Stratejisi (1774-1914)

          KONU                      Osmanlı Topraklarını Paylaşma Mücadelesi
          KAZANIM                   11.3.2. Osmanlı Devleti’nin siyasi varlığına yönelik tehditleri analiz eder.


          Kazanım Açıklaması        b) 1815 Viyana Kongresi ile başlayan süreçte büyük güçlerin müdahalesiyle ulus-
                                    lararası boyut kazanan konular (1821 Rum Isyanı ve sonrasında Yunanistan’ın
                                    kurulması, Kırım Savaşı ve sonrasında Osmanlı Devleti’nin Paris Antlaşması ile
                                    Avrupa devletler hukukuna dâhil edilmesi, 93 Harbi ve sonrasında Berlin Kongresi
                                    ile Doğu Anadolu’daki Ermeni Meselesi ve Makedonya Sorunu’nun tanımlanması)
                                    bağlamında Osmanlı Devleti’nin varlığının Avrupalı devletler tarafından tehdit edil-
                                    diği üzerinde durulur.
          KAZANIMIN                 Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
          ÖLÇME ARACI               Performans Görevi
                                    Öğrenciden;
                                      • Çalışma planını hazırlaması,
                                      • Grupla iş birliği içinde çalışması,
                                      • Viyana Kongresi sonrası Avrupalı büyük güçlerin Osmanlı Devleti’nin varlığına
          ÖĞRENCİDEN                 yönelik politikalarını ve bu politikalar sonrası gelişen olayları araştırması,
          BEKLENEN                    • Elde  ettiği  verileri  kaydetmesi,  Araştırma  sonucu  oluşturduğu  sunumu  sınıfta
                                     sunması,
                                      • Sorulan sorulara doğru ve yeterli cevaplar vermesi beklenir.

                                    NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta
                                    önce verilir.

                                    Dereceli puanlama anahtarı
          DEĞERLENDİRME             Öz ve akran değerlendirme





                                    Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “Osmanlı Topraklarını Paylaşma
          GERİ BİLDİRİM             Mücadelesi” konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik
                                    çalışmalar yapılması önerilir.



















        136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141