Page 140 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 140

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8





          DERS                      TARİH

          SINIF                     11
          ÜNİTE                     Uluslararası İlişkilerde Denge Stratejisi (1774-1914)

          KONU                      Osmanlı Topraklarını Paylaşma Mücadelesi

          KAZANIM                   11.3.2. Osmanlı Devleti’nin siyasi varlığına yönelik tehditleri analiz eder.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Analiz
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi



          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin şark meselesi ile ilgili zihninde çağırışım yapan kelime ve kavramları
          BEKLENEN                  yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları şark meselesi ile birlikte kullanarak
                                    anlamlı cümleler kurması beklenir.



                                    I. Bölüm: Öğrencinin şark meselesi ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram
                                    için 1 puan verilir. Örnek: Avrupa


          DEĞERLENDİRME             II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek: Şark
                                    Meselesi, Avrupa’nın Osmanlı Devleti’ni paylaşma projesidir.







                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                    rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuş-
                                    luk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin
                                    öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendir-
                                    me sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                    cilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin göz-
                                    lemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.






















        140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145