Page 142 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 142

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9





          DERS                      TARİH

          SINIF                     11
          ÜNİTE                     Uluslararası İlişkilerde Denge Stratejisi (1774-1914)
          KONU                      Osmanlı Topraklarını Paylaşma Mücadelesi

          KAZANIM                   11.3.2. Osmanlı Devleti’ nin siyasi varlığına yönelik tehditleri analiz eder.

          KAZANIMIN                 Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin, “Osmanlı Topraklarını Paylaşma Mücadelesi” ile ilgili verilen önerme-
          BEKLENEN                  lerden doğru seçimleri yapması beklenir.



                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                    Örnek 1:
                                    1.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                                    yapmış  ve  2.  önermeye  ulaşmıştır.  2.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
          DEĞERLENDİRME             yapmış  ve  4.  önermeye  ulaşmıştır.  4.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                                    yapmıştır.  Bu  durumda  öğrenci  3  doğru  seçim  yapmış  ve  3  puan  almıştır.



                                    Örnek 2:
                                    4.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                                    yapmış  ve  2.  önermeye  ulaşmıştır.  2.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek  yanlış
                                    seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim
                                    yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.







                                    Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Osmanlı  Topraklarını  Paylaşma  Mücadelesi”
                                    konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı nıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram yanılgıları ortaya konu-
                                    larak bunların giderilmesine yönelik çalış maların yapılması önerilir.















        142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147