Page 146 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Devrimler Çağinda Değişen Devlet-Toplum İlişkileri
KONU İhtilaller Çağı
KAZANIM 11.4.1. Fransız Ihtilali ve Avrupa’da Sanayi Devrimi ile birlikte devlet toplum ilişki-
lerinde meydana gelen dönüşümü kavrar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• Çalışma planı hazırlaması,
• Grupla iş birliği içinde çalışması,
• Fransız Ihtilali’nin ve Sanayi Devrimi’nin Osmanlı’ya etkilerini araştırma-
sı,
• Araştırma yaparken;
➢ Fransız İhtilali’nin nedenleri ve sonuçlarını,
➢ Sanayi Devrimi’nin nedenlerini ve sonuçlarını,
➢ Fransız İhtilali’nin dünyadaki siyasi yapıya etkisini,
➢ Sanayi Devrimi’nin ekonomik düzende yarattığı etkilerini,
➢ Osmanlı Devleti’nin dünyadaki dönüşüm içerisinde nerede yer aldığını,
➢ Fransız İhtilali’nin Osmanlı’ya olumlu ve olumsuz etkilerini,
ÖĞRENCİDEN ➢ Sanayi Devrimi’nin Osmanlı’ya olumlu ve olumsuz etkilerini araştırma-
BEKLENEN sı,
• Araştırma sonucu oluşturduğu poster veya dijital sunumu sınıfta sun-
ması,
• Sorulan sorulara doğru ve yeterli cevaplar vermesi beklenir.
PERFORMANS SUNUMU (POSTER)
Oluşturulan posterin;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde olması,
• İlgili görsellerle desteklenmesi,
• İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması,
• Posterin kapsamına uygun slogan oluşturulması,
• Sınıf ortamında sunulması beklenmektedir.
NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce
verilir.
Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Poster Değerlendirme Ölçeği
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “Fransız İhtilali’nin ve Sanayi
GERİ BİLDİRİM Devrimi’nin Osmanlı’ya Etkisi” konusu ile ilgili öğrencinin öğrenme
eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
146