Page 146 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




          DERS                      TARİH

          SINIF                     11
          ÜNİTE                     Devrimler Çağinda Değişen Devlet-Toplum İlişkileri

          KONU                      İhtilaller Çağı
          KAZANIM                   11.4.1. Fransız Ihtilali ve Avrupa’da Sanayi Devrimi ile birlikte devlet toplum ilişki-
                                    lerinde meydana gelen dönüşümü kavrar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE              2 Hafta (Araştırma) + 1 Ders Saati (Sunum)
          ÖLÇME ARACI               Performans Görevi
                                     Öğrenciden;


                                       • Çalışma planı hazırlaması,
                                       • Grupla iş birliği içinde çalışması,
                                       • Fransız Ihtilali’nin ve Sanayi Devrimi’nin Osmanlı’ya etkilerini araştırma-
                                      sı,
                                       • Araştırma yaparken;
                                      ➢ Fransız İhtilali’nin nedenleri ve sonuçlarını,
                                      ➢ Sanayi Devrimi’nin nedenlerini ve sonuçlarını,
                                      ➢ Fransız İhtilali’nin dünyadaki siyasi yapıya etkisini,
                                      ➢ Sanayi Devrimi’nin ekonomik düzende yarattığı etkilerini,
                                      ➢ Osmanlı Devleti’nin dünyadaki dönüşüm içerisinde nerede yer aldığını,
                                      ➢ Fransız İhtilali’nin Osmanlı’ya olumlu ve olumsuz etkilerini,
          ÖĞRENCİDEN                  ➢ Sanayi Devrimi’nin Osmanlı’ya olumlu ve olumsuz etkilerini araştırma-
          BEKLENEN                    sı,

                                       • Araştırma  sonucu  oluşturduğu  poster  veya  dijital  sunumu  sınıfta  sun-
                                      ması,
                                       • Sorulan sorulara doğru ve yeterli cevaplar vermesi beklenir.
                                      PERFORMANS SUNUMU (POSTER)
                                      Oluşturulan posterin;

                                       • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde olması,
                                       • İlgili görsellerle desteklenmesi,
                                       • İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması,
                                       • Posterin kapsamına uygun slogan oluşturulması,
                                       • Sınıf ortamında sunulması beklenmektedir.


                                    NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce
                                    verilir.
                                    Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
          DEĞERLENDİRME
                                    Poster Değerlendirme Ölçeği

                                    Değerlendirme  sonuçları  dikkate  alınarak  “Fransız  İhtilali’nin  ve  Sanayi
          GERİ BİLDİRİM             Devrimi’nin  Osmanlı’ya  Etkisi”  konusu  ile  ilgili  öğrencinin  öğrenme
                                    eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.


        146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151