Page 151 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 151
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Devrimler Çağında Değişen Devlet-Toplum İlişkileri
KONU Ihtilaller Çağı
KAZANIM 11.4.1. Fransız Ihtilali ve Avrupa’da Sanayi Devrimi ile birlikte devlet-toplum ilişki-
lerinde meydana gelen dönüşümü kavrar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Ihtilaller Çagı” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan öğrenci, 1.önerme için (D)’yi seçerek doğru seçimi yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2.önerme için (D) yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
DEĞERLENDİRME
meye ulaşmıştır. 4. Önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu du-
rumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İhtilaller Çağı” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konu-
larak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
151