Page 153 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13




             DERS                      TARİH

             SINIF                     11
             ÜNİTE                     Sermaye ve Emek

             KONU                      El Emeğinden Makineleşmeye
             KAZANIM                   11.5.1. Sanayi Inkılabı öncesindeki üretim tarzı ile endüstriyel üretim tarzı arasın-
                                       daki farkları açıklar.

             KAZANIMIN
                                       Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
             ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                       Öğrencinin endüstriyel üretim ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
             ÖĞRENCİDEN                ramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları endüstriyel üretim ile birlikte
             BEKLENEN
                                       kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
                                       I. Bölüm: Öğrencinin endüstriyel üretim kavramı ile ilişkili her bir kelime veya
                                       kavram için 1 puan verilir. Örnek: Sanayi Devrimi

                                       II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek: Sanayi
             DEĞERLENDİRME
                                       Devrimi’yle birlikte el emeğine dayalı üretim tar zı değişmiş ve makineleşmeye
                                       dayalı endüstriyel üretim baş lamıştır.






                                       Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzey-
                                       lerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bu-
                                       lunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                       cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                       Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                       lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
                                       öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                       gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve
                                       tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.

























                                                                                                             153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158