Page 153 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Sermaye ve Emek
KONU El Emeğinden Makineleşmeye
KAZANIM 11.5.1. Sanayi Inkılabı öncesindeki üretim tarzı ile endüstriyel üretim tarzı arasın-
daki farkları açıklar.
KAZANIMIN
Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin endüstriyel üretim ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
ÖĞRENCİDEN ramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları endüstriyel üretim ile birlikte
BEKLENEN
kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin endüstriyel üretim kavramı ile ilişkili her bir kelime veya
kavram için 1 puan verilir. Örnek: Sanayi Devrimi
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek: Sanayi
DEĞERLENDİRME
Devrimi’yle birlikte el emeğine dayalı üretim tar zı değişmiş ve makineleşmeye
dayalı endüstriyel üretim baş lamıştır.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzey-
lerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bu-
lunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve
tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
153