Page 155 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 155
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Sermaye ve Emek
KONU El Emeğinden Makineleşmeye
KAZANIM 11.5.1. Sanayi İnkılabı öncesindeki üretim tarzı ile endüstriyel üretim tarzı arasın-
daki farkları açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin,”El Emeğinden Makineleşmeye” ile ilgili verilen önermelerden doğru
BEKLENEN seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D) ’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’ yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. öner-
meye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 2 yanlış, 1 doğru seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “El Emeğinden Makineleşmeye” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
155