Page 157 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 157
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Sermaye ve Emek
KONU El Emeğinden Makineleşmeye
KAZANIM 11.5.1. Sanayi İnkılabı öncesindeki üretim tarzı ile endüstriyel üretim tarzı
arasındaki farkları açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin üretim konusu ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kutucuk numa ralarını kullanarak “El Emeğinden Makineleşmeye” ile ilgili soruları
cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 3, 4 ve 8
II. 1, 5, 7 ve 9
III. 2, 3, 4, 6 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2, 3, 4 ve 8” cevabını ver miş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/5 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
DEĞERLENDİRME
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 - 2/5 = 0,1 olacak tır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,1+1)x5=5,5 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “El Emeğinden Makineleşmeye” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “El Emeğinden
Makineleşmeye” konusunu tekrar etmesi, öğrenme ek sikliklerini ve kavram yanıl-
gılarını gidermesi önerilir.
157