Page 157 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 157

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15





              DERS                     TARİH

              SINIF                    11
              ÜNİTE                    Sermaye ve Emek
              KONU                     El Emeğinden Makineleşmeye
              KAZANIM                  11.5.1.  Sanayi  İnkılabı  öncesindeki  üretim  tarzı  ile  endüstriyel  üretim  tarzı
                                       arasındaki farkları açıklar.

              KAZANIMIN                Anlama
              BİLİŞSEL DÜZEYİ
              ÖNERİLEN SÜRE            15 dakika
              ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                       Öğrencilerin üretim konusu ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
              ÖĞRENCİDEN
              BEKLENEN                 kutucuk numa ralarını kullanarak “El Emeğinden Makineleşmeye” ile ilgili soruları
                                       cevaplaması beklenir.
                                       Doğru Cevaplar:

                                          I. 2, 3, 4 ve 8
                                         II. 1, 5, 7 ve 9
                                        III. 2, 3, 4, 6 ve 8

                                       Örnek 1:
                                       Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2, 3, 4 ve 8” cevabını ver miş olsun.
                                       Bu durumda;
                                       C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                       seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                       C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                       Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/5 = 1 olacaktır.
                                       Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
              DEĞERLENDİRME
                                       eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                       mektedir.
                                       (1+1) x 5 = 10 puan


                                       Örnek 2:
                                       Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda;
                                       C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
                                       (C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 - 2/5 = 0,1 olacak tır.
                                       Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin
                                       aldığı puanı göstermektedir.
                                       (0,1+1)x5=5,5 puan




                                       Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “El Emeğinden Makineleşmeye” konusunu
                                       tekrar çalışmaları önerilir.

              GERİ BİLDİRİM
                                       Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “El Emeğinden
                                       Makineleşmeye” konusunu tekrar etmesi, öğrenme ek sikliklerini ve kavram yanıl-
                                       gılarını gidermesi önerilir.




                                                                                                             157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162