Page 143 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 143
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
OSMANLI TOPRAKLARINI PAYLAŞMA MÜCADELESİ
Aşağıda “Osmanlı Topraklarını Paylaşma Mücadelesi” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı
dallanmış ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu
düşünüyorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yan-
lış (Y) seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
4. Osmanlı coğrafyası-
na nüfuz etme çabala-
rına 1870’te siyasi D 1. Çıkış
birliğini sağlayan
Almanya da katılmıştır.
D
2. Küçük Kaynarca 2. Çıkış
Antlaşması ile eski Y
gücünü kaybeden 5. II. Catherine (Kate-
rina), “Yunan (Grek)
Osmanlı Devleti’nin Projesi” ile Osmanlı D 3. Çıkış
yerini Avrupa’da
1. Küçük Kaynarca D Rusya ve Avusturya topraklarının paylaşıl-
masını ve eski
Antlaşması’ndan almıştır. Y Bizans’ın canlandırıl- 4. Çıkış
(1774) sonra Os- masını amaçlamıştır. Y
manlı Devleti’nin
dağılma süreci 6. Türklerin Avrupa'dan D 5. Çıkış
hızlanmıştır. atılmasını amaçlayan
3. Fransız İhtilali ve D Megali İdea, Osmanlı
Y Napoleon Savaşla- Devleti'nin ortadan 6. Çıkış
rı’ndan sonra Alman- kaldırılması ve toprak- Y
ya ve İtalya Osmanlı larının paylaşılması
Devleti’nin iç işlerine düşüncesidir 7. Çıkış
müdahale etmeye D
başlamıştır. Y 7. Şark Meselesi’nin
ilk aşaması 1453’te 8. Çıkış
Fatih Sultan Meh- Y
met’in İstanbul’u
fethi ile başlamıştır.
143