Page 132 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 132
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS TARİH
SINIF 11
ÜNİTE Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı
KONU Osmanlı Devleti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları
KAZANIM 11.2.3. Osmanlı devlet idaresi ve toplum düzenindeki çözülmeleri önleme çabala-
rını analiz eder.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 10 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Osmanlı Devleti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” ile ilgili ve-
BEKLENEN rilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
DEĞERLENDİRME
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 2. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 8. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma
Çabaları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
132