Page 132 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 132

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




           DERS                     TARİH

           SINIF                    11

           ÜNİTE                    Değişim Çağında Avrupa ve Osmanlı

           KONU                     Osmanlı Devleti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları
           KAZANIM                  11.2.3. Osmanlı devlet idaresi ve toplum düzenindeki çözülmeleri önleme çabala-
                                    rını analiz eder.


           KAZANIMIN
           BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz
           ÖNERİLEN SÜRE            10 dakika
           ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

           ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin “Osmanlı Devleti’nde İsyanlar ve Düzeni Koruma Çabaları” ile ilgili ve-
           BEKLENEN                 rilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.




                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
           DEĞERLENDİRME
                                    önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 2. çıkışa
                                    ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                    3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
                                    önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 8. çıkışa
                                    ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.




                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Isyanlar ve Düzeni Koruma
                                    Çabaları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
           GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.












        132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137