Page 50 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 50

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11





          DERS                      TARİH

          SINIF                     9
          ÜNİTE                     İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası

          KONU                      İlk Türk Devletlerinde Gücün Meşruiyet Kaynağı

          KAZANIM                   9.4.2. İlk ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim
                                    yapısını kavrar.

          Kazanım Açıklaması        a) Asya Hun, Kök Türk ve Uygur Devletleri, gücün meşruiyet kaynağı (Gök Tengri
                                    ve Kut inançları); gücün maddi kaynakları (coğrafi yapı, konargöçer hayat tarzı, soy
                                    dayanışması ve silahlı güç); güç paylaşımı ve yönetim organizasyonu (kurultay,
                                    ikili teşkilat yapısı ve ülüş ilkesi) temaları çerçevesinde ele alınır.

          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin, “İlk Türk Devletlerinde Gücün Meşruiyet Kaynağı” ile ilgili verilen öner-
          BEKLENEN                  melerden doğru seçimleri yapması beklenir.



                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                    puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                    Örnek 1:
                                    3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                    önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
          DEĞERLENDİRME
                                    durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                    önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                    öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.


                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İlk Türk Devletlerinde Gücün Meşruiyet Kaynağı”
                                    konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.












        50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55