Page 55 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 55

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13





             DERS                     TARİH

             SINIF                    9
             ÜNİTE                    İslam Medeniyetinin Doğuşu
             KONU                     İslamiyet’in Doğduğu Dönemde Dünya


             KAZANIM                  9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın
                                      genel durumunu açıklar.
             Kazanım Açıklaması       c) “Cahiliye Dönemi” kavramı toplum düzeni açısından açıklanır.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi
                                      Öğrencilerin cahiliye ile ilgili zihninde çağırışım yapan kelime veya kavramları yaz-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 ması,  yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  cahiliye  ile  birlikte  kullanarak  anlamlı
                                      cümleler kurması beklenir.


                                      I. Bölüm: Öğrencinin cahiliye ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
                                      puan verilir. Örnek: Putperestlik
             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      Örnek: Cahiliye devrinde Arabistan’da en yaygın inanç putperestliktir.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                      lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                      öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                      gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                      edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.






















                                                                                                              55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60