Page 55 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 55
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE İslam Medeniyetinin Doğuşu
KONU İslamiyet’in Doğduğu Dönemde Dünya
KAZANIM 9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın
genel durumunu açıklar.
Kazanım Açıklaması c) “Cahiliye Dönemi” kavramı toplum düzeni açısından açıklanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencilerin cahiliye ile ilgili zihninde çağırışım yapan kelime veya kavramları yaz-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri cahiliye ile birlikte kullanarak anlamlı
cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin cahiliye ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir. Örnek: Putperestlik
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Cahiliye devrinde Arabistan’da en yaygın inanç putperestliktir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
55