Page 57 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 57
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE İslam Medeniyetinin Doğuşu
İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel
KONU
Durumu
KAZANIM 9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın
genel durumunu açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Hz. Muhammed’in peygamberliğinin öncesinde Mekke'deki ve Arap Yarımada-
sı’nın geri kalan kısmındaki siyasi durum ve toplumsal düzen ana hatlarıyla ele
alınır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerden “İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN Afrika’nın Genel Durumu” ile ilgili kavramları doğru yerleştirerek bağlantı ifadeleri
ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları istenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
9 kavram olduğundan: 10 x 1 puan =10 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 10’dur
Örnektir
Panayır Hadarilik Bedevilik Lat Hübel Uzza
Örnektir
Örnektir
Örnektir Örnektir
Sanat Arap toplumu Örnektir Örnektir
Örnektir
Putlar
DEĞERLENDİRME Şiir İSLAMİYET ÖNCESİ Örnektir
Sosyal yaşantı ARABİSTAN’IN DURUMU Dini
yaşantı Putperestlik
İnançlar Devletler
Hz. Muhammed
Hristiyanlık Gassani Tedmürler
Örnektir
Örnektir Örnektir Örnektir Örnektir
Musevilik Hire Main
Örnektir Örnektir Örnektir Muhammedü’l emin Hilfü’i-Fudûl
Sebe Nebatiler
Haniflik
Örnektir Örnektir
Örnektir
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Ya-
rımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel Durumu” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “İslamiyet’in
Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel Durumu”
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gi-
dermesi önerilir.
57