Page 52 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 52
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası
KONU İlk Türk Devletleri
KAZANIM 9.4.2. İlk ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim
yapısını kavrar.
Kazanım Açıklaması a) Asya Hun, Kök Türk ve Uygur Devletleri, gücün meşruiyet kaynağı (Gök Tengri
ve Kut inançları); gücün maddi kaynakları (coğrafi yapı, konargöçer hayat tarzı, soy
dayanışması ve silahlı güç); güç paylaşımı ve yönetim organizasyonu (kurultay,
ikili teşkilat yapısı ve ülüş ilkesi) temaları çerçevesinde ele alınır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerden “İlk Türk Devletleri” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek
ÖĞRENCİDEN bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamam-
BEKLENEN
lamaları beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir. Kavram harita-
sında:
20 kavram olduğundan: 20 x 1 puan = 20 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 20’dir.
Tarım Ticaret Hayvancılık
Demircilik
Gök Tengri
Dini inançlarıdır.
Sanat faaliyetidir.
DEĞERLENDİRME Dericilik
Geçim kaynaklarıdır.
Dokumacılık Sanat faaliyetidir.
Geçim kaynaklarıdır.
Geçim kaynaklarıdır.
Sanat faaliyetidir.
Ahşap Sanat faaliyetidir. Dini inançlarıdır. Şamanizm
İşlemeciliği Sanat faaliyetidir. İLK TÜRK DEVLETLERİ Dini inançlarıdır. Atalar
Sanat faaliyetidir. Yaşam tarzıdır. Yaşam tarzıdır. Maniheizm
Müzik Dini inançlarıdır. Kültü
Resim Sanat faaliyetidir. Konar-Göçer Yerleşik
Örnektir. Örnektir. Örnektir.
Kuyumculuk Örnektir.
Asya Hun I. Kök Türk II. Kök Türk Uygurlar
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “İlk Türk Devletleri” konusunu tekrar ça-
lışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “İlk Türk Dev-
letleri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgı-
larını gidermesi önerilir.
52