Page 59 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 59
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE İslam Medeniyetinin Doğuşu
İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel
KONU
Durumu
9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın
KAZANIM
genel durumunu açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin, “İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve
ÖĞRENCİDEN Afrika’nın Genel Durumu” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
DEĞERLENDİRME meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
meye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası,
Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel Durumu” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı nıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalış maların yapılması önerilir.
59