Page 59 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 59

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15





             DERS                      TARİH

             SINIF                     9

             ÜNİTE                     İslam Medeniyetinin Doğuşu
                                       İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel
             KONU
                                       Durumu

                                       9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın
             KAZANIM
                                       genel durumunu açıklar.

             KAZANIMIN                 Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
             ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                                       Öğrencinin,  “İslamiyet’in  Doğuşu  Sırasında  Arap  Yarımadası,  Asya,  Avrupa  ve
             ÖĞRENCİDEN                Afrika’nın Genel Durumu” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
             BEKLENEN                  beklenir.




                                       Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                       Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                       Örnek 1:
                                       2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                       önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
             DEĞERLENDİRME             meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                       öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                       Örnek 2:
                                       4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                       önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
                                       meye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                       öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.






                                       Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Arap Yarımadası,
                                       Asya, Avrupa ve Afrika’nın Genel Durumu” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                       Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı nıfın genelinde
                                       meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram yanılgıları ortaya konula-
                                       rak bunların giderilmesine yönelik çalış maların yapılması önerilir.









                                                                                                              59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64