Page 61 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 61

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16




             DERS                      TARİH

             SINIF                     9
             ÜNİTE
                                       Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri

             KONU                      İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi


             KAZANIM                   9.6.3. Karahanlı ve Gazneli örneklerinden hareketle İslamiyet’in kabulünün Türk
                                       devlet yapısında ve toplumsal hayatta meydana getirdiği değişimleri analiz eder.

             KAZANIMIN                 Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
             ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi” ile ilgili verilen
             BEKLENEN                  önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.



                                       Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                       Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                       Örnek 1:
                                       2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                       2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
                                       önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 2. çıkışa
             DEĞERLENDİRME
                                       ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                       Örnek 2:
                                       4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                       2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5.
                                       önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış, 4. çıkışa
                                       ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.





                                       Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Et-
                                       kisi” ni tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                       Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                       meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                       rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.












                                                                                                              61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66