Page 61 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 61
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE
Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri
KONU İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi
KAZANIM 9.6.3. Karahanlı ve Gazneli örneklerinden hareketle İslamiyet’in kabulünün Türk
devlet yapısında ve toplumsal hayatta meydana getirdiği değişimleri analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi” ile ilgili verilen
BEKLENEN önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış, 2. çıkışa
DEĞERLENDİRME
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış, 4. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Et-
kisi” ni tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
61