Page 66 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 66
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18
• Son bölümde İslamiyet’in benimsenmesi ile Türk toplumunda sanatta
meydana gelen değişim incelenir. Bu vesileyle öğrencilerin;
Resim ve heykel yasağının Türk-İslam sanatına etkisi ile minyatür, hat,
tezhip, ebru sanatları,
Mimaride ortaya konan yeni sanat türleri olan cami, medrese, türbe,
kümbet, darüşşifa, ribat, kervansaray ve külliyeler
hakkında çeşitli kaynaklardan araştırma yapmaları beklenir.
• Projenin dört bölümünü (Orta Asya’da ortaya çıkan bozkır kültürüne
dayalı konar-göçer yaşantının özellikleri, İslamiyet’in benimsenmesi ile
Türk toplumunda sosyal yaşantıda, ekonomide, sanatta yaşanan deği-
şim) içeren araştırma raporu hazırlanması, bol görsel-örneklerle donatıl-
mış poster oluşturulması ve posterin sınıf ortamında sunulması beklenir.
PROJE RAPORU:
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmek-
ÖĞRENCİDEN tedir.
BEKLENEN
• Projenin konusu
• Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
• Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
PROJE SUNUMU VE POSTER
Oluşturulan posterin;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• İlgili görsellerle desteklenmesi,
• Kullanılan kaynakları içermesi beklenmektedir.
Ayrıca;
• Hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması,
• Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapıla-
rak aylık olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme Formu
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faali-
yetler aylık olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması öne-
rilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alına-
rak her öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar
yapılması önerilir.
66