Page 63 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 63
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 17
DERS TARİH
SINIF 9
ÜNİTE Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri
KONU İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi
KAZANIM 9.6.3. Karahanlı ve Gazneli örneklerinden hareketle İslamiyet’in kabulünün Türk
devlet yapısında ve toplumsal hayatta meydana getirdiği değişimleri analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, Türk devlet ve toplum yapısı ile ilgili kav ramları içeren
ÖĞRENCİDEN
yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “İslami yet’in Türk
BEKLENEN
Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi” ile ilgili soruları cevaplaması bek lenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4 ve 5
II. 7, 8 ve 9
III. 1, 2, 3 ve 6
IV. 1, 2 ve 3
V. 1, 2, 3, 4, 5 ve 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "4 ve 5" cevabını vermiş
olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
DEĞERLENDİRME C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “2, 3, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,72+1)x5=8,6 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum
Yapısına Etkisi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “İslami-
yet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi” konusunu tekrar etmesi,
öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
63