Page 63 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 63

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 17




             DERS                       TARİH

             SINIF                      9
             ÜNİTE                      Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri
             KONU                       İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi
             KAZANIM                    9.6.3. Karahanlı ve Gazneli örneklerinden hareketle İslamiyet’in kabulünün Türk
                                        devlet yapısında ve toplumsal hayatta meydana getirdiği değişimleri analiz eder.
             KAZANIMIN                  Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE              15 Dakika
             ÖLÇME ARACI                Yapılandırılmış Grid
                                        Öğrencilerin, Türk devlet ve toplum yapısı ile ilgili kav ramları içeren
             ÖĞRENCİDEN
                                        yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “İslami yet’in Türk
             BEKLENEN
                                        Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi”  ile ilgili soruları cevaplaması bek lenir.
                                        Doğru Cevaplar:
                                        I. 4 ve 5
                                        II. 7, 8 ve 9
                                        III. 1, 2, 3 ve 6
                                        IV. 1, 2 ve 3
                                        V. 1, 2, 3, 4, 5 ve 6
                                        Örnek 1:
                                        Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "4 ve 5" cevabını vermiş
                                        olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                        C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı,
                                        C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
             DEĞERLENDİRME              C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                        Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                        Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                        değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                        aldığı puanı göstermektedir.
                                        (1+1) x 5 = 10 puan
                                        Örnek 2:
                                        Öğrenci I. soru için “2, 3, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                        (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
                                        Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6
                                        öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                        (0,72+1)x5=8,6 puan
                                        Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “İslamiyet’in Türk Devlet ve Toplum
                                        Yapısına Etkisi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                        Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “İslami-
                                        yet’in Türk Devlet ve Toplum Yapısına Etkisi”  konusunu tekrar etmesi,
                                        öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.

                                                                                                              63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68