Page 138 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 138

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1







          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
          SINIF                     11

          ÖĞRENME ALANI             Giriş
          KONU                      Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi


          KAZANIM                   A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.


          KAZANIMIN                 Hatırlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi




                                    Öğrencinin "Edebî Akım" kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan  kelime veya
          ÖĞRENCİDEN                kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları "Edebî Akım" ile birlikte
          BEKLENEN
                                    kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.






                                    I. Bölüm: Öğrencinin edebiyat akımı ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram
                                    için 1 puan verilir.
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.




                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

          GERİ BİLDİRİM             Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                    lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                    öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                    gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
















        138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143