Page 138 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 138
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Giriş
KONU Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi
KAZANIM A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
KAZANIMIN Hatırlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin "Edebî Akım" kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları "Edebî Akım" ile birlikte
BEKLENEN
kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin edebiyat akımı ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram
için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
138