Page 141 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 141

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2


                                               TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                            EDEBİYAT-SANAT AKIMLARI İLİŞKİSİ


            Aşağıda “Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış
            ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünü-
            yorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y)
            seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.


            Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime [Doğru (D) veya Yanlış (Y)] 1 puan verilecektir.

            Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.







                                                                                                          1. Çıkış
                                                                                                   D
                                                                                4. Sembolizm romantizme
                                                                               tepki olarak ortaya çıkmıştır.
                                                                       D                                  2. Çıkış
                                                                                                   Y
                                                  2. Romantizm de duygular esas
                                                  alınırken edebî türler birbirinden
                                                     kesin çizgilerle ayrılır.
                                                                                                          3. Çıkış
                                                                       Y
                                                                                                   D
                                       D                                        5.  Natüralistle "toplum için
                                                                                   sanat" anlayışını
                                                                                   benimsemişlerdir.
                                                                                                   Y       4. Çıkış
              1. 17. yüzyılın ikinci yarısında
             Fransa'da  ortaya çıkan klasisizm
              akımının Türk edebiyatındaki
              temsilcileri, Namık Kemal ve
               Ahmet Mithat Efendi’dir.                                                                    5. Çıkış
                                                                                                   D
                                                                                 6. Sürrealistler bireyin
                                      Y                                          bilinçaltına yönelmişler,
                                                                                 otomatik yazı tekniğini
                                                                        D          benimsemişlerdir.
                                                  3. Realizmin şiirdeki karşılığı                  Y       6. Çıkış
                                                  parnasizmdir ve Tevfik Fikret
                                                     bu akımın güçlü bir
                                                       temsilcisidir.
                                                                       Y                                  7. Çıkış
                                                                                                   D
                                                                                7. Realizm Türk edebiyatında
                                                                               Tanzimat ve Servetifünun, Millî
                                                                                Edebiyat dönemlerinde etkili
                                                                                 olmuş, daha sonra etkisini
                                                                                     yitimiştir.
                                                                                                   Y      8. Çıkış





















                                                                                                             141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146