Page 141 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 141
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
EDEBİYAT-SANAT AKIMLARI İLİŞKİSİ
Aşağıda “Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış
ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünü-
yorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y)
seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime [Doğru (D) veya Yanlış (Y)] 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
1. Çıkış
D
4. Sembolizm romantizme
tepki olarak ortaya çıkmıştır.
D 2. Çıkış
Y
2. Romantizm de duygular esas
alınırken edebî türler birbirinden
kesin çizgilerle ayrılır.
3. Çıkış
Y
D
D 5. Natüralistle "toplum için
sanat" anlayışını
benimsemişlerdir.
Y 4. Çıkış
1. 17. yüzyılın ikinci yarısında
Fransa'da ortaya çıkan klasisizm
akımının Türk edebiyatındaki
temsilcileri, Namık Kemal ve
Ahmet Mithat Efendi’dir. 5. Çıkış
D
6. Sürrealistler bireyin
Y bilinçaltına yönelmişler,
otomatik yazı tekniğini
D benimsemişlerdir.
3. Realizmin şiirdeki karşılığı Y 6. Çıkış
parnasizmdir ve Tevfik Fikret
bu akımın güçlü bir
temsilcisidir.
Y 7. Çıkış
D
7. Realizm Türk edebiyatında
Tanzimat ve Servetifünun, Millî
Edebiyat dönemlerinde etkili
olmuş, daha sonra etkisini
yitimiştir.
Y 8. Çıkış
141