Page 146 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     11


          ÖĞRENME ALANI             Şiir

          KONU                      Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri


          KAZANIM                   A.1. 11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Hatırlama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid


                                    Öğrencilerin “Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri”ne ait kavramları
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Servetifünun, Fec-
                                    riâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 2, 5 ve 10
                                    II. 2, 5, 6, 7, 10 ve 12
                                    III. 1, 8 ve 11
                                    IV. 3, 4 ve 9
                                    V. 4 ve 9
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci III. soru için hepsini doğru yaparak “1, 8 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                    göre
                                    C1 = 3, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
          DEĞERLENDİRME             Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci III. soru için “2, 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 1, C2 = 3 C3 = 1, C4 = 9
                                    Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 1/3 – 1/9= 0,2
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,2 + 1) · 5 = 6,1 puan


                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi
                                    Şiiri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin  “Servetifünun,
                                    Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini
                                    ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.




        146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151