Page 146 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri
KAZANIM A.1. 11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri”ne ait kavramları
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Servetifünun, Fec-
riâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 5 ve 10
II. 2, 5, 6, 7, 10 ve 12
III. 1, 8 ve 11
IV. 3, 4 ve 9
V. 4 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci III. soru için hepsini doğru yaparak “1, 8 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre
C1 = 3, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
DEĞERLENDİRME Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “2, 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 3 C3 = 1, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 1/3 – 1/9= 0,2
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,1 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,2 + 1) · 5 = 6,1 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Servetifünun, Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi
Şiiri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Servetifünun,
Fecriâti, Millî Edebiyat Dönemi Şiiri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini
ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
146