Page 145 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 145

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4



                                                TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                                   TANZİMAT DÖNEMİ ŞİİRİ

              Aşağıda “Tanzimat Dönemi Şiiri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç veril-
              miştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y)
              seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle,
              sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.



              Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.



              Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.





                                                                                                  D
                                                                              4.  Ziya Paşa, Harabat adlı   1. Çıkış
                                                                              eserinde Fransız edebiyatının
                                                                              etkisiyle biçim ve içerik

                                                 2. “Vatan Şairi” olarak   D  bakımından yeni şiirler   Y  2. Çıkış
                                                                              yazmıştır.
                                                 bilinen Namık Kemal,
                                                 Hürriyet Kasidesi’nde
                                                 mahlas kullanmamış,
                                                 içerikte yenilik yapmıştır.  5. Divan şiiri geleneğini   D  3. Çıkış
                                         D                            Y       sonlandıran Abdülhak Hâmit
                 1. Tercüme-i  Manzume,                                       Tarhan’ın Sahra adlı şiiri
                                                                              pastoral şiirin ilk örneği kabul
                 Şinasi’nin 1859’da Fransızcadan                              edilir.                   4. Çıkış
                 çevirdiği şiirleri  bir araya                                                    Y
                 getirdiği eseridir.

                                                                                                  D     5. Çıkış
                                        Y                                     6. Muallim Naci, kulak için
                                                3. RecâizâdeMahmut    D       kafiye anlayışını benimsemiş
                                                                              bunu da Demdeme adlı
                                                Ekrem, Yadigâr-ı Şebab adlı   eserinde belirtmiştir.
                                                eserinde toplumsal temalı                         Y     6. Çıkış
                                                şiirler yazmış, divan şiiri
                                                nazım şekillerini
                                                kullanmıştır.
                                                                      Y                          D      7. Çıkış
                                                                              7. Abdülhak HâmitTarhan
                                                                              romantizm etkisiyle şiirler
                                                                              yazmış ve bireysel konuları
                                                                              ele almıştır.             8. Çıkış
                                                                                                  Y

















                                                                                                             145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150