Page 145 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 145
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
TANZİMAT DÖNEMİ ŞİİRİ
Aşağıda “Tanzimat Dönemi Şiiri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç veril-
miştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y)
seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle,
sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
D
4. Ziya Paşa, Harabat adlı 1. Çıkış
eserinde Fransız edebiyatının
etkisiyle biçim ve içerik
2. “Vatan Şairi” olarak D bakımından yeni şiirler Y 2. Çıkış
yazmıştır.
bilinen Namık Kemal,
Hürriyet Kasidesi’nde
mahlas kullanmamış,
içerikte yenilik yapmıştır. 5. Divan şiiri geleneğini D 3. Çıkış
D Y sonlandıran Abdülhak Hâmit
1. Tercüme-i Manzume, Tarhan’ın Sahra adlı şiiri
pastoral şiirin ilk örneği kabul
Şinasi’nin 1859’da Fransızcadan edilir. 4. Çıkış
çevirdiği şiirleri bir araya Y
getirdiği eseridir.
D 5. Çıkış
Y 6. Muallim Naci, kulak için
3. RecâizâdeMahmut D kafiye anlayışını benimsemiş
bunu da Demdeme adlı
Ekrem, Yadigâr-ı Şebab adlı eserinde belirtmiştir.
eserinde toplumsal temalı Y 6. Çıkış
şiirler yazmış, divan şiiri
nazım şekillerini
kullanmıştır.
Y D 7. Çıkış
7. Abdülhak HâmitTarhan
romantizm etkisiyle şiirler
yazmış ve bireysel konuları
ele almıştır. 8. Çıkış
Y
145