Page 140 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 140

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



            DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


            SINIF                    11

            ÖĞRENME ALANI            Giriş

            KONU                     Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi



            KAZANIM                  A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.

            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama

            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


            ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin metnin etkisinde yazıldığı "Sanat Akımı" ve sanat akımlarının özellikle-
            BEKLENEN                 riyle ilgili önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.

                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                     puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                     Örnek 1:
                                     5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                     3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
                                     önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. çıkı-
            DEĞERLENDİRME            şa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                     Örnek 2:
                                     7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                     önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. öner-
                                     meye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. çıkışa
                                     ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.





                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi” konusunu tekrar
                                     çalışmaları önerilir.
            GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                     meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                     rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.


















        140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145