Page 140 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 140
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Giriş
KONU Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi
KAZANIM A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin metnin etkisinde yazıldığı "Sanat Akımı" ve sanat akımlarının özellikle-
BEKLENEN riyle ilgili önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. çıkı-
DEĞERLENDİRME şa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. öner-
meye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
140