Page 142 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 142
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Servetifünun Dönemi Şiiri
KAZANIM A.1.11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden “Servetifünun Dönemi Şiiri” ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN kavramları yazması istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla “Servetifünun Dönemi
BEKLENEN
Şiiri”ni açıklayacak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrenciye “Servetifünun Dönemi Şiiri” ile ilişkilendirdiği her bir kelime
veya kavram için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değer-
GERİ BİLDİRİM
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
öğrencilerin “Servetifünun Dönemi Şiiri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf
genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından
konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerek-
mektedir.
142