Page 142 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 142

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    11

             ÖĞRENME ALANI            Şiir
             KONU                     Servetifünun Dönemi Şiiri


             KAZANIM                  A.1.11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.


             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrenciden “Servetifünun Dönemi Şiiri” ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
             ÖĞRENCİDEN               kavramları yazması istenir ve yazdığı kelime veya kavramlarla “Servetifünun Dönemi
             BEKLENEN
                                      Şiiri”ni açıklayacak anlamlı cümleler kurması beklenir.






                                      I. Bölüm: Öğrenciye “Servetifünun Dönemi Şiiri” ile ilişkilendirdiği her bir kelime
                                      veya kavram için 1 puan verilir.
             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.







                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  durumunda  öğrencilerin  hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değer-
             GERİ BİLDİRİM
                                      lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                      öğrencilerin “Servetifünun Dönemi Şiiri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf
                                      genelinde  öğrenme  eksikliğinin  gözlemlenmesi  durumunda  öğretmen  tarafından
                                      konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerek-
                                      mektedir.















        142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147