Page 166 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 166

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13




          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


          SINIF                     11

          ÖĞRENME ALANI             Hikâye


          KONU                      Cümlenin Ögeleri


          KAZANIM                   A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin, “Cümlenin Ögeleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yap-
          BEKLENEN                  ması beklenir.

                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin
                                    3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5.
                                    önermeye  ulaşmıştır.  5.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim  yapmıştır.    Bu
          DEĞERLENDİRME             öğrenci 2 puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                    3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
                                    önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu öğ-
                                    renci 1 puan almıştır.



                                    Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Cümlenin  Ögeleri”  konusunu  tekrar  çalışmaları
                                    önerilir.

                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
          GERİ BİLDİRİM
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                    bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.


















        166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171