Page 166 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 166
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Cümlenin Ögeleri
KAZANIM A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Cümlenin Ögeleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yap-
BEKLENEN ması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin
3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME öğrenci 2 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu öğ-
renci 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Cümlenin Ögeleri” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
166