Page 164 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 164
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Cümlenin Ögeleri
KAZANIM A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerden “Cümlenin Ögeleri” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN bağlantı ifadeleri ile anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları
beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
13 kavram olduğundan: 13·1 puan = 13 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 13’tür.
CÜMLENİN ÖGELERİ
DEĞERLENDİRME
Yardımcı
Temel Ögeler
Ögeler
Belirtili
Nesne
Yüklemden
etkilenir. Nesne
Belirtisiz
Nesne
Özne Yüklem -e, -de, -den
eklerini alır. Yer
Tamlayıcısı
Ne zaman? Nasıl? Ne
Gizli kadar? Ne yöne?
Özne Örtülü Niçin? Niye? Zarf
Gerçek Sözde Özne Tümleci
Özne Özne
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Cümlenin Ögeleri” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Cümlenin Öge-
leri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
gidermesi önerilir.
164