Page 160 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 160
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
1. Yüklem
İnsan elinden çıkmışçasına düzenli, dünya
durdukça duracak bir ölümsüz resim gibiydi.
2.
Bütün bunlardan iki yıl sonra ben yine aynı
meydanda, geciken bir vapuru beklerken, Zarf tümleci-özne-yer tamlayıcısı-zarf tümleci-
bütün geçmiş zamanlarımı, beni çıldırtan bu belirtili nesne-yer tamlayıcı-yüklem
güzel havayı, insanları, sandalları, karşıdaki
telefon direğine tüneyen kuşları, şu bir
kenara çekilmiş saman yüklü arabayı,
uzaktan geçen deniz motorlarının tekdüze
sesini, İstanbul’u ne kadar seviyorum.
3.
Lodosun erken getirdiği bahar, aklıma
takılıp duran çözülmemiş bir düğüm, kentin Özne-nesne-yüklem
bitiminde bir mahallede küçük bir çocuğun
kalın sesiyle söylediği arya beni kendimden
geçirmişti.
4.
İki yılda rengini, biçimini, daha doğrusu Zarf tümleci-yüklem-yer tamlayıcısı
kişiliğini yitiren ceketimin düğmelerini
ilikleyerek girdim direktörün yanına.
5.
İstanbul’un, Erenköy’le Göztepe arasında,
birkaç yıldır bakımsız kalmış, yollarını ot Özne- belirtisiz nesne-yüklem
basmış, camları yükselip saçaklarına el
atmış olan bu büyük köşkünü, derin bir
sessizlik kapladı.
6.
Nermin Hanım içeriye girerken sanki o da Zarf tümleci-zarf tümleci-yüklem-yer tamlayıcısı
bakıp, her bir şeyi görüp anlayacakmış gibi
hemen kaçtım pencerenin önünden.
“Öğrencinin bu çalışma sonunda alabileceği en yüksek puan 31’dir.”
160