Page 155 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 155

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    11

             ÖĞRENME ALANI            Roman


             KONU                     Anlatım Biçimleri ve Teknikleri


             KAZANIM                  A.2. 9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, romanlarda kullanılan "Anlatım Biçimleri ve Teknikleri" ile ilgili verilen
             BEKLENEN                 önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.


                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                      Örnek 1:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                      önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
             DEĞERLENDİRME
                                      öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                      önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                      öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.


                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin romanlarda kullanılan "Anlatım Biçimleri ve Teknik-
                                      leri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                      bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.


















                                                                                                             155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160