Page 155 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 155
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
KAZANIM A.2. 9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, romanlarda kullanılan "Anlatım Biçimleri ve Teknikleri" ile ilgili verilen
BEKLENEN önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
DEĞERLENDİRME
öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
meye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin romanlarda kullanılan "Anlatım Biçimleri ve Teknik-
leri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
155