Page 153 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    11


             ÖĞRENME ALANI            Roman

             KONU                     Anlatım Biçimleri ve Teknikleri


             KAZANIM                  A.2. 9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama

             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin “Cümle Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
             BEKLENEN                 beklenir.




                                      Öğrencinin "Anlatım Biçimleri ve Teknikleri" ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
             DEĞERLENDİRME            veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Anlatım Biçimleri ve
                                      Teknikleri" ile ilgili kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.






                                      I.Bölüm: Öğrencinin anlatım biçimleri ve teknikleri ile ilişkili yazdığı her bir kelime
                                      veya kavram için 1 puan verilir.

                                      II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.




                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
             GERİ BİLDİRİM
                                      düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
                                      ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
                                      sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
                                      anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
                                      de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                      tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.











                                                                                                             153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158