Page 153 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Anlatım Biçimleri ve Teknikleri
KAZANIM A.2. 9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Cümle Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Öğrencinin "Anlatım Biçimleri ve Teknikleri" ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
DEĞERLENDİRME veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Anlatım Biçimleri ve
Teknikleri" ile ilgili kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I.Bölüm: Öğrencinin anlatım biçimleri ve teknikleri ile ilişkili yazdığı her bir kelime
veya kavram için 1 puan verilir.
II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
GERİ BİLDİRİM
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
153