Page 157 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 157

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    11


             ÖĞRENME ALANI            Giriş

             KONU                     Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi

                                      A.2. 12. Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını
             KAZANIM
                                      değerlendirir.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Değerlendirme

             ÖNERİLEN SÜRE            12 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                      Öğrenciden verilen parçanın hangi sanat akımına bağlı yazılmış olabileceğini be-
             ÖĞRENCİDEN               lirlemesi, onunla ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
             BEKLENEN                 yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  belirlediği  sanat  akımı  ile  kullanarak  anlamlı
                                      cümleler kurması beklenir.



                                      I. Bölüm: Öğrencinin verilen metnin yazıldığı sanat akımını doğru tespit etmesine
                                                  5 puan verilir.
                                      II. Bölüm: Öğrencinin tespit ettiği sanat akımıyla ilişkili yazdığı her bir kelime veya
             DEĞERLENDİRME
                                                   kavram için 1 puan verilir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin tespit ettiği sanat akımıyla ilgili yazdığı her bir kelime için
                                                   kurduğu anlamlı bir cümle için 2 puan verilir.




                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendirme
                                      sonunda metnin etkisinde yazıldığı sanat akımını doğru belirleyemeyen öğrencilerin
                                      edebiyat-sanat akımları ilişkisi konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

                                      Doğru belirlediği sanat akımı ile ilgili yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cüm-
             GERİ BİLDİRİM            le kuramayan öğrencilerin belirlediği sanat akımının özelliklerini tekrar çalışmaları
                                      önerilir.

                                      Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafın-
                                      dan konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi ge-
                                      rekmektedir.













                                                                                                             157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162