Page 157 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 157
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Giriş
KONU Edebiyat-Sanat Akımları İlişkisi
A.2. 12. Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını
KAZANIM
değerlendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Değerlendirme
ÖNERİLEN SÜRE 12 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden verilen parçanın hangi sanat akımına bağlı yazılmış olabileceğini be-
ÖĞRENCİDEN lirlemesi, onunla ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
BEKLENEN yazdığı bu kavram veya kelimeleri belirlediği sanat akımı ile kullanarak anlamlı
cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin verilen metnin yazıldığı sanat akımını doğru tespit etmesine
5 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin tespit ettiği sanat akımıyla ilişkili yazdığı her bir kelime veya
DEĞERLENDİRME
kavram için 1 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin tespit ettiği sanat akımıyla ilgili yazdığı her bir kelime için
kurduğu anlamlı bir cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendirme
sonunda metnin etkisinde yazıldığı sanat akımını doğru belirleyemeyen öğrencilerin
edebiyat-sanat akımları ilişkisi konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Doğru belirlediği sanat akımı ile ilgili yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cüm-
GERİ BİLDİRİM le kuramayan öğrencilerin belirlediği sanat akımının özelliklerini tekrar çalışmaları
önerilir.
Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafın-
dan konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi ge-
rekmektedir.
157