Page 156 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 156
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
ANLATIM BİÇİMLERİ VE TEKNİKLERİ
Aşağıda “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren ta nılayıcı dallanmış
ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünü-
yorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D)/Yanlış (Y)
seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime [Doğru (D) veya Yanlış (Y)] 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
D 1. Çıkış
4. Kolaj, belli bir metnin
konusunu yeni bir metin
oluşturmak için hareket
2. Pastiş, roman içerisinde D noktası olarak almaktır Y 2. Çıkış
çeşitli metin türlerine özgü
söyleyiş tarzlarını ve temel
üslup özelliklerini örnek
alarak bir benzerini
yazmadır. D 3. Çıkış
D Y 5. Tutunamayanlar romanı,
1. Parodi; ciddi sayılan bir eserin modernizmin etkilerinin
bir bölümü veya bütününü görüldüğü bir romandır.
alaya alarak, biçimini bozmadan 4. Çıkış
ona bambaşka bir özellik Y
vererek bu ayrılıktan gülünç
etki yaratmayı amaçlar.
D 5. Çıkış
Y 6. Üst kurmaca: bir romanın
3. Modernizmi esas alan D kuruluşunu, yazılış sürecini
eserlerde dil ve anlatımda söz konusu etme biçiminde
geleneksel tekniklerin dışına ortaya çıkabilir. Y 6. Çıkış
çıkılarak bilinç akışı, iç
konuşma, geriye dönüş gibi
anlatım tekniklerine yer
verilmiştir.
Y 7. İç çözümleme, roman D 7. Çıkış
kişilerini etkin bir konuma
getiren ve insani
gerçekliğin özellikle
psikolojik boyutunu ilk 8. Çıkış
elden vermeyi amaçlar. Y
156