Page 156 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 156

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9


                                              TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                         ANLATIM BİÇİMLERİ VE TEKNİKLERİ


             Aşağıda “Anlatım Biçimleri ve Teknikleri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren ta nılayıcı dallanmış
            ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünü-
            yorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D)/Yanlış (Y)
            seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.


             Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime [Doğru (D) veya Yanlış (Y)] 1 puan verilecektir.



             Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.






                                                                                          D     1. Çıkış
                                                                        4. Kolaj, belli bir metnin
                                                                        konusunu yeni bir metin
                                                                        oluşturmak için hareket
                                            2. Pastiş, roman içerisinde   D  noktası olarak almaktır  Y  2. Çıkış
                                            çeşitli metin türlerine özgü
                                            söyleyiş tarzlarını ve temel
                                            üslup özelliklerini örnek
                                            alarak bir benzerini
                                            yazmadır.                                     D     3. Çıkış
                                    D                           Y       5. Tutunamayanlar romanı,
              1. Parodi; ciddi sayılan bir eserin                       modernizmin etkilerinin
              bir bölümü veya bütününü                                  görüldüğü bir romandır.
              alaya alarak, biçimini bozmadan                                                   4. Çıkış
              ona bambaşka bir özellik                                                    Y
              vererek bu ayrılıktan gülünç
              etki yaratmayı amaçlar.
                                                                                          D     5. Çıkış
                                    Y                                   6. Üst kurmaca:  bir romanın
                                           3. Modernizmi esas alan   D  kuruluşunu, yazılış sürecini
                                           eserlerde dil ve anlatımda   söz konusu etme biçiminde
                                           geleneksel tekniklerin dışına   ortaya çıkabilir.   Y  6. Çıkış
                                           çıkılarak bilinç akışı, iç
                                           konuşma, geriye dönüş gibi
                                           anlatım tekniklerine yer
                                           verilmiştir.
                                                                Y       7. İç çözümleme, roman   D  7. Çıkış
                                                                        kişilerini etkin bir konuma
                                                                        getiren ve insani
                                                                        gerçekliğin özellikle
                                                                        psikolojik boyutunu ilk   8. Çıkış
                                                                        elden vermeyi amaçlar.  Y


















        156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161