Page 169 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 169
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
PORTFOLYO
METİN YAZMA
Yönerge: Sevgili Öğrenciler,
Bu çalışmada sizden metin türlerinin özelliklerini kavramanız ve bu özelliklere uygun metinler yazmanız ve yaz-
dığınız metinleri bir protfolyo şeklinde bir araya getirmeniz beklenmektedir. Bir portfolyoda yer alması gereken
bölümler şunlardır:
Öz Geçmiş: Bu bölümde, bir öğrencinin doğumundan yaşadığı güne kadar geçirdiği belli başlı evreleri içeren bir
yazı bulunur.
Ürünler: Bu bölümde, öğrencinin yazdığı metinler bulunur.
Değerlendirme: Bu bölümde öğrencinin yaptığı çalışmaların değerlendirmesi yer alacaktır ve portfolyonun sonu-
na eklenecektir.
Görevinize başlamadan önce şunlara dikkat etmelisiniz:
• Bir çalışma planı oluşturunuz, bu planda yapılacak işleri ve çalışma takviminizi belirtiniz.
• Metnin türünün yapı özelliklerini göre belirleyiniz.
• Metnin türünün içerik özelliklerini belirleyiniz.
• Metnin türünün dil ve anlatım özelliklerini belirleyiniz.
• Metnin konusunu sınırlandırınız.
• Metnin hedef kitlesini belirleyiniz.
• Metinde ihtiyaç duyulacak bilgileri toplayınız ve bu bilgileri gruplandırınız.
• Metinde ihtiyaç duyulacak görsel malzemeyi toplayınız.
• Metin için bir yazı palanı tasarlayınız.
• İhtiyaç duyduğunuzda öğretmeninize danışınız.
Görevinizi yaparken şunlara dikkat etmelisiniz:
• Metni, türün yapı özelliklerini göz önünde bulundurararak yazınız.
• Metni, türün içerik özelliklerini göz önünde bulundurarak yazınız.
• Metni, türün dil ve anlatım özelliklerini göz önünde bulundurarak yazınız.
• Metinde konu dışına çıkmamaya gayret ediniz.
• Metni, hedef kitleye uygun biçimde yazınız.
Portfolyo için hazırlayacağınız dosyada şunlara dikkat etmelisiniz:
• Portfolyonuz, bir bütünlük oluşturacak şekilde hazırlanmalıdır.
• Portfolyoda ürünler, belli bir düzen içinde sunulmalıdır.
• Bazı metinler ilgili görsellerle desteklenmelidir.
• Yararlanılan kaynaklara, yazıların sonunda yer verilmelidir.
Portfolyonun hazırlanması, bir yıllık eğitim-öğretim süresince devam edecektir. Yazılan metinler ve değerlendirme
araçları (kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve öz değerlendirme) hem öğrenci hem öğretmen tarafından kontrol
edilerek portfolyoya eklenmelidir.
169