Page 172 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 172

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14


           Aşağıdaki değerlendirme ölçeği, portfolyonuzun hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi
           vermek için hazırlanmıştır. Portfolyonuzun hazırlanmasında, aşağıdaki ölçütler size yol gösterici olacaktır.





            Makale Türü Kontrol Listesi                                          Evet           Hayır



            Tanzimat Dönemi ve sanatçılarıyla ilgili temel kaynaklara ulaşmış.

            Tanzimat Dönemi sanatçılarının Türk edebiyatına katkıları hakkın-
            da bilgi edinmiş.
            Topladığı bilgileri seçip gruplandırmış.
            Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde hangi bilgilerin kullanılaca-
            ğını belirlemiş.

            Belirlenen plan doğrultusunda taslak bir metin oluşturmuş.
            Metnin tutarlılığını, aktardığı bilgi ve örneklerin doğruluğunu kont-
            rol etmiş.

            Açık, akıcı, duru ve yalın bir anlatım kullanmış.
            Yazım kuralları ve noktalama işaretlerine uygun bir biçimde metni-
            ni yazmış.

            Yararlandığı eserlere, kaynakçada yer vermiş.

            Yazdığı metni gözden geçirmiş.





            Sohbet (Söyleşi) Türü Kontrol Listesi                                Evet           Hayır



            Söyleşi türünde yazılmış metinleri incelemiş.

            Söyleşi türünün özelliklerini belirlemiş.
            Ele alacağı konuyu ve ana düşünceyi belirlemiş.

            Metnin temel bölümlerini, bu bölümlerde değinilecek bilgi ve dü-
            şünceleri tespit etmiş.
            Metinde kullanılacak bilgi, düşünce, anekdot, mizah, anı, örnek vb.
            karar veriniz.
            İleri sürülen düşünceleri öznel bir bakış açısıyla aktarmış.

            Açık, akıcı, duru ve yalın bir anlatım kullanmış.

            Yazım kuralları ve noktalama işaretlerine uygun bir biçimde metni-
            ni yazmış.

            Yazdığı metni gözden geçirmiş.



        172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177