Page 179 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 179
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
Aşağıdaki değerlendirme ölçeği projenizin hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi vermek
için hazırlanmıştır. Projenizin hazırlanması ve sunum aşamasında, aşağıdaki ölçütler size yol gösterici olacaktır.
PROJE VE SUNU DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Adı ve Soyadı: …………………………………..
Bu form kendinizi değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 88, en düşük
puan ise 22’dir.
Geliştirilmesi
Mükemmel İyi Orta
Beceriler gerekli
(4) (3) (2)
(1)
I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Projenin amacını belirleme
Projeye uygun çalışma planı yapma
Farklı kaynaklardan bilgi toplama
Projeyi çalışma planına göre gerçekleştirme
II. PROJENİN İÇERİĞİ
Doğru bilgileri kullanma
Toplanan bilgileri düzenleme
Verileri analiz etme
Elde edilen verilerden çıkarımda bulunma
Eleştirel düşünme becerisini gösterme
Araştırma raporunda alt başlıklara yer verme
Posteri amacına uygun hazırlama
Araştırma raporu
Makale, sohbet, fıkra, eleştiri, mülakat, röportaj türlerin-
de metni yazma
Posterde Türkçeyi doğru ve düzgün kullanma
Yaratıcılık yeteneğini kullanma
III. SUNU YAPMA
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma
Teknolojik olanakları aktif şekilde kullanabilme
Sorulara cevap verebilme
Verilen sürede sunuyu yapma
Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kullanma
Sunu sırasında öz güvene sahip olma
GENEL TOPLAM
179