Page 179 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 179

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15


            Aşağıdaki değerlendirme ölçeği projenizin hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi vermek
            için hazırlanmıştır. Projenizin hazırlanması ve sunum aşamasında, aşağıdaki ölçütler size yol gösterici olacaktır.


                                        PROJE VE SUNU DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
            Adı ve Soyadı: …………………………………..
            Bu form kendinizi değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 88, en düşük
            puan ise 22’dir.
                                                                                                  Geliştirilmesi
                                                                  Mükemmel        İyi      Orta
                                   Beceriler                                                          gerekli
                                                                      (4)         (3)        (2)
                                                                                                        (1)
             I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ

             Projenin amacını belirleme
             Projeye uygun çalışma planı yapma

             Farklı kaynaklardan bilgi toplama

             Projeyi çalışma planına göre gerçekleştirme

             II. PROJENİN İÇERİĞİ

             Doğru bilgileri kullanma
             Toplanan bilgileri düzenleme

             Verileri analiz etme

             Elde edilen verilerden çıkarımda bulunma

             Eleştirel düşünme becerisini gösterme

             Araştırma raporunda alt başlıklara yer verme
             Posteri amacına uygun hazırlama
             Araştırma raporu
             Makale, sohbet, fıkra, eleştiri, mülakat, röportaj türlerin-
             de metni yazma
             Posterde Türkçeyi doğru ve düzgün kullanma

             Yaratıcılık yeteneğini kullanma
             III. SUNU YAPMA

             Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme

             Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma
             Teknolojik olanakları aktif şekilde kullanabilme
             Sorulara cevap verebilme
             Verilen sürede sunuyu yapma
             Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
             Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kullanma
             Sunu sırasında öz güvene sahip olma

             GENEL TOPLAM

                                                                                                             179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184