Page 181 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 181
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Eleştiri
KONU Eleştiri
B.5. Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
KAZANIM
Kazanım Açıklaması a. Metnin türüne göre birimlere, paragraflara, bölümlemelere, giriş-gelişme-sonuç/
serim-düğüm-çözüm aşamalarına ve olay örgüsüne dikkat çekilir.
KAZANIMIN Yaratma
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 6 Hafta
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• Çalışma planı hazırlaması,
• Eleştirisini yapacağı eseri okuması,
• Eleştirisini yapacağı eserle ilgili araştırma yapması,
Eleştiri yapacağı eser hakkında araştırma yaparken şunlara dikkat edilmeli:
* Eleştiriye konu olan eserin hangi sanat anlayışıyla yazıldığı
* Eserin, yazıldığı dönemin genel sanat eğilimlerine uygunluğu
* Eserin toplumsal ya da kültürel katkısı
* Sanatçı ve eseriyle ilgili yapılmış yorumlar
* Eserin özgünlüğü
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN * Eserin dil ve anlatım özellikleri
* Eleştiri yazısını yazması beklenir.
Eleştiri yazısı hazırlığında ve yazarken şunlara dikkat edilmeli:
* Eleştirilecek eserin değerlendirilecek yönlerini belirleme
* Eseri inceleyerek notlar alma
* Görüşlerinizi gerekçeleriyle birlikte yazıya geçirme
* Eleştiri yazısının açıklık, duruluk, yalınlık ve kelime tercihleri bakımından göz-
den geçirilmesi
* Eleştiri yazısının okunaklılık ve sayfa düzeni bakımından kontrol edilmesi
* Eleştiri yazısının sınıf ya da okul panosunda sergilenmesi.
Dereceli puanlama anahtarı
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin, öğrenme ve uygulama eksik-
GERİ BİLDİRİM
liklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapması önerilir.
181