Page 181 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 181

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    11

             ÖĞRENME ALANI            Eleştiri


             KONU                     Eleştiri

                                      B.5. Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
             KAZANIM
             Kazanım Açıklaması       a. Metnin türüne göre birimlere, paragraflara, bölümlemelere, giriş-gelişme-sonuç/
                                      serim-düğüm-çözüm aşamalarına ve olay örgüsüne dikkat çekilir.
             KAZANIMIN                Yaratma
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            6 Hafta

             ÖLÇME ARACI              Performans Görevi
                                      Öğrenciden;

                                           • Çalışma planı hazırlaması,
                                           • Eleştirisini yapacağı eseri okuması,
                                           • Eleştirisini yapacağı eserle ilgili araştırma yapması,
                                      Eleştiri yapacağı eser hakkında araştırma yaparken şunlara dikkat edilmeli:
                                         * Eleştiriye konu olan eserin hangi sanat anlayışıyla yazıldığı

                                         * Eserin, yazıldığı dönemin genel sanat eğilimlerine uygunluğu
                                         * Eserin toplumsal ya da kültürel katkısı
                                         * Sanatçı ve eseriyle ilgili yapılmış yorumlar
                                         * Eserin özgünlüğü
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                    * Eserin dil ve anlatım özellikleri
                                         * Eleştiri yazısını yazması beklenir.
                                      Eleştiri yazısı hazırlığında ve yazarken şunlara dikkat edilmeli:
                                         * Eleştirilecek eserin değerlendirilecek yönlerini belirleme
                                         * Eseri inceleyerek notlar alma

                                         * Görüşlerinizi gerekçeleriyle birlikte yazıya geçirme
                                         * Eleştiri yazısının açıklık, duruluk, yalınlık ve kelime tercihleri bakımından göz-
                                           den geçirilmesi
                                         * Eleştiri yazısının okunaklılık ve sayfa düzeni bakımından kontrol edilmesi
                                         * Eleştiri yazısının sınıf ya da okul panosunda sergilenmesi.


                                      Dereceli puanlama anahtarı
             DEĞERLENDİRME
                                      Öz değerlendirme


                                      Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin, öğrenme ve uygulama eksik-
             GERİ BİLDİRİM
                                      liklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapması önerilir.



                                                                                                             181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186