Page 186 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 186
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Cumhuriyet Dönemi Şiir Anlayışları
A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değer-
KAZANIM
lendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Değerlendirme
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencilerden verilen şiir örneklerinin "Cumhuriyet Dönemi Şiir Anlayışları"ndan (Saf
ÖĞRENCİDEN şiir, Toplumcu gerçekçi şiir, Millî edebiyat anlayışını yansıtan şiir, Garip şiiri, İkin-
BEKLENEN ci Yeni şiiri, Cumhuriyet sonrası halk şiiri) hangisi ile yazılmış olduğunu belirlemesi
beklenir.
Saf Şiir: d, g
Toplumcu Gerçekçi Şiir: c, f
Milli Edebiyat Anlayışını Yansıtan Şiir: b,
Garip Şiiri: ç, h
DEĞERLENDİRME
İkinci Yeni Şiiri: a, ğ
Cumhuriyet Sonrası Halk Şiiri: e
Sınıfın çoğunluğunda şiir anlayışının yanlış tespit edilmesi durumunda, öğretmenin
GERİ BİLDİRİM yanlış öğrenmeleri düzeltmesi gidermesi önerilir.
186