Page 189 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 189
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Cumhuriyet Döneminde Saf Şiir
A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değer-
KAZANIM
lendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Değerlendirme
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden verilen kelimenin onunla ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kullanarak anlamlı cümle-
ler kurması beklenir.
Öğrencinin "Cumhuriyet Dönemi'nde Saf Şiir" ile ilgili zihninde çağrışım yapan ke-
DEĞERLENDİRME lime veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Cumhuriyet Dö-
nemi'nde Saf Şiir" ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I.Bölüm: Öğrencinin "Saf Şiir" ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
GERİ BİLDİRİM
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
189