Page 189 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 189

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2





             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Şiir

             KONU                     Cumhuriyet Döneminde Saf Şiir


                                      A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değer-
             KAZANIM
                                      lendirir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Değerlendirme

             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrenciden  verilen  kelimenin  onunla  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan  kelime  veya
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kullanarak anlamlı cümle-
                                      ler kurması beklenir.



                                      Öğrencinin "Cumhuriyet Dönemi'nde Saf Şiir" ile ilgili zihninde çağrışım yapan ke-
             DEĞERLENDİRME            lime veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Cumhuriyet Dö-
                                      nemi'nde Saf Şiir" ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.







                                      I.Bölüm: Öğrencinin "Saf Şiir" ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
                                      puan verilir.

                                      II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.




                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
             GERİ BİLDİRİM
                                      düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
                                      ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
                                      sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
                                      anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
                                      de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                      tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.









                                                                                                             189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194