Page 193 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 193

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    12


             ÖĞRENME ALANI            Hikâye

             KONU                     Küçürek Hikâye



             KAZANIM                  A.2. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.
                                      a. Metin türlerinin ortaya çıkmasında sözlü ve yazılı kültürün, toplumsal değişimle-
             Kazanım Açıklaması       rin ve etkileşimlerin, basın yayın organlarının etkisi üzerinde durulur.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrenciden  verilen  kelimenin  onunla  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan  kelime  veya
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kullanarak anlamlı cümle-
                                      ler kurması beklenir.


                                      Öğrencinin "Küçürek Hikâye" ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
             DEĞERLENDİRME            yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Küçürek Hikâye" ile birlikte kullanarak
                                      anlamlı cümleler kurması beklenir.






                                      I.Bölüm: Öğrencinin anlatım biçimleri ve teknikleri ile ilişkili yazdığı her bir kelime
                                      veya kavram için 1 puan verilir.
                                      II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.




                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
             GERİ BİLDİRİM
                                      düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
                                      ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
                                      sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
                                      anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
                                      de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                      tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.






                                                                                                             193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198