Page 193 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 193
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Hikâye
KONU Küçürek Hikâye
KAZANIM A.2. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.
a. Metin türlerinin ortaya çıkmasında sözlü ve yazılı kültürün, toplumsal değişimle-
Kazanım Açıklaması rin ve etkileşimlerin, basın yayın organlarının etkisi üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrenciden verilen kelimenin onunla ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kullanarak anlamlı cümle-
ler kurması beklenir.
Öğrencinin "Küçürek Hikâye" ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
DEĞERLENDİRME yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri "Küçürek Hikâye" ile birlikte kullanarak
anlamlı cümleler kurması beklenir.
I.Bölüm: Öğrencinin anlatım biçimleri ve teknikleri ile ilişkili yazdığı her bir kelime
veya kavram için 1 puan verilir.
II.Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır bulunuşluk
GERİ BİLDİRİM
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğren-
ci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlendirme
sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
193