Page 191 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 191

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3







             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Şiir
             KONU                     Cumhuriyet Dönemi Şiirinde Sanat ve Fikir Akımları


             KAZANIM                  A.1. 8. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.


             Kazanım Açıklaması       b.  Şiirin, bağlı olduğu edebî dönem, akım, gelenek, topluluk vb. açısından değerlendiril-
                                         mesi ve/veya şiirde görülen edebî, felsefi, estetik anlayışı; diğer metinler veya yazarlar-
                                         la bağlantılarının/etkileşimlerinin belirlenmesi sağlanır.
             KAZANIMIN                Değerlendirme
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımları arasındaki farkı ayırt ederek ve-
             BEKLENEN                 rilen önermelerden doğru seçimler yapması beklenir.





                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
             DEĞERLENDİRME
                                      4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1.
                                      çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
                                      Örnek 2:

                                      5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                      ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                      çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru seçim yapmış ve 2 puan almıştır.

                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin cumhuriyet dönemi şiirinde edebiyat, sanat ve
                                      fikir akımları konusuna tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.








                                                                                                             191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196