Page 62 - BADMINTON
P. 62
4.3 AYAK HAREKETLERİ
Badmintonda ayak hareketleri vuruş tekniklerine göre çok daha önemlidir.
Bir oyuncunun ayak hareketleri ne kadar çabuk, ritmik ve düzenli ise o sporcu o
kadar başarılıdır. Ayak hareketleri vuruş tekniğinden daha önce kazandırılması
Doğru adımlama tekniği ol gereken bir özelliktir. Diğer bir deyiş ile, gelen vuruşu başarılı şekilde karşılayabil
maksızın badmintonda başarıdan mek için doğru raket tutuşu, doğru pozisyon alma ve tamamlayıcı olarak da doğru
söz edilemez. adımlama tekniği önemlidir. Doğru adımlama tekniği olmaksızın badmintonda
başarıdan söz edilemez. Ayak hareketleri badminton oyunu sırasında merkez po
zisyon ile başlayıp tekrar merkez pozisyona gelene kadar geçen süre içinde, spor
cunun vuruş tekniklerini en etkili biçimde uıygulaması ve performansını arttıran
adımlama evrelerinin tümü olarak tanımlanabilir.
Adımlamada doğru zemin teması ve çabuk start prensibi (split jump) çok
önemli yer tutar. Split jump, sporcuya geri ve ileri yönde adımlama tekniğinin uy
gulanmasında reaksiyon ve çabukluğu arttırıcı yönde dinamik bir avantaj sağlar.
Split jump tekniğine sahip olan sporcular, bu tekniğe sahip olmayan sporculara
göre daha başarılı olmaktadırlar. Adımlama temelde 3’e ayrıldığı gibi (ilerige
riyana) (Görsel 4.46) merkez pozisyondan merkez pozisyona hareket esnasında
Görsel 4.46: 3 Temel yöne ayak tek- sekiz farklı yöne doğru uygulanır (Görsel 4.47).
nikleri uygulama görseli
AYAK TEKNİKLERİ
İLERİ YANA GERİ
Bu üç temel yönde yapılacak ayak hareketleri, badmintonda daha başarılı olan
uzak doğulu sporcular ile batılı sporcular arasında önemli farklılıklar olduğunu
gösterir.
Uzak Doğulu sporcular kayma adımı kullanırken batılı sporcular pivot adımı
kullanarak hareket etmektedirler.
Uzun boylu Avrupalı sporcular; pivot adımını geliştirebilmek için yine uzun
boylu olan Avrupalı sporcular ile antrenman yapmayı tercih ederken, kısa boylu
Asyalılar ise sıçrama tekniğini geliştirerek hızlı adımlar ile topa vurabilmek için
kendi aralarında antrenman yapmayı tercih etmişlerdir.
60 4. ÜNITE