Page 52 - KARATE
P. 52

e) Yama-Tsuki (Yama-Suki): Vücudun orta ve üst bölgesine çift kolla yapılan yumruk tekniğidir. Teknik uygu-
                 lanırken gövde hafif öne eğik ve kollar “u” şeklinde durur. Teknik uygulanırken avuç içleri birbirine dönük
                 olmalıdır (Görsel 4.26).

















                                                Görsel 4.26. Yama-tsuki atak tekniği




               UYGULAMA       Yama-Tsuki Atak Tekniği

                  Aşağıdaki çalışmayı öğretmen rehberliğinde yönergeyi takip ederek uygulayınız.




                  •  İkişer kişilik gruplar oluşturulur.
                  •  Uygulama yapacak öğrenciler, karate elbiseleriyle tatami üzerinde hazır bulunur.
                  •  Gruptan bir öğrenci yama-tsuki tekniğini uygularken diğer öğrenci hareketi yapan arkadaşını dikkatlice izler.
                   Gözlem sonucunda uygulama sırasında görülen hatalar akran değerlendirme formuna göre değerlendirilir.
                  •  Grup içinde görev değişikliği yapılarak uygulama tekrarlanır.
                  •  Eksik görülen uygulama hataları çalışılarak giderilir.





                                 YAMA-TSUKİ TEKNİĞİ’NİN AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU

                      Bu akran değerlendirme formu öğrencinin yama-tsuki tekniğini uygularken yapabileceği
                  davranışları kapsamaktadır. Öğrenci davranışı yaparken arkadaşı uygulama hatalarına göre en
                  uygun seçeneğin altına  “X’’ işareti koyar.

                  Değerlendirilen Öğrencinin Adı Soyadı :
                  Sınıfı ve Numarası                                        :
                                Gözlenecek Davranışlar                   Gerçekleşti      Gerçekleşmedi
                   1.  Her iki kolunu da kullanır.
                   2.  Teknik tamamlandığında avuç içleri birbirine dönüktür.
                   3.  Tekniği uygularken yumruğu sıkılıdır.

                   4.  Vuruş esnasında vücudu öne doğru hafif eğiktir.
                   Çalışma sonunda “Gerçekleşmedi” olarak işaretlenen davranışlar çalışılarak eksikler giderilir.

                   Gözlemi yapan öğrencinin arkadaşının performansı hakkındaki görüşleri:









       50    KARATENİN TEMEL TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57