Page 84 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 84

3. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME



               A)  Aşağıdaki ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek yanlış olduğunu düşündüğünüz
                   ifadelerin doğrusunu/yanlış olma sebebini noktalı yerlere yazınız.


               1.  Özel eğitim alanlarında, iş dünyasında, takım ruhunu artırmada ve pek çok alanda performans
                   geliştirme amaçlı ritim eğitimi yöntemlerine başvurulmaktadır. (Doğru/Yanlış)



                   …………………………………………………………………………………………………............................
               2.  Geleneksel düzenlemesiz ve geleneksel düzenlemeli dalda değerlendirme sonucu eşitlik duru-
                   munda, geçerli değerlendirme belgelerinde sırasıyla giysi, müzik ve dans puanlarına bakılarak
                   hata puanı en az olan takım diğerine üstünlük sağlamaktadır. (Doğru/Yanlış)

                      …………………………………………………………………………………………………............................


               3.  Ferfene, barana ve sıra gezmesi gibi geleneklerde;  toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik so-
                   runları konuşularak tartışılmakta ve çözüm yolları üretilmektedir. Bu yönüyle  yapılan etkinlikler
                   birer istişare toplantısı özelliği de taşımaktadır. (Doğru/Yanlış)


                   ………………………………………………………………………………………………................................






               B)  Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
               4.  Ritmin, eğitim öğretim hayatına katkıları nelerdir?





               5.  Halk dansları hangi durumlar ve şartlarda icra edilmektedir?






               6.  Halk danslarında kullanılan kıyafetlerin biçimlenmesini etkileyen faktörler nelerdir? Üçünü yazı-
                   nız.




               7.  Türkiye Halk Oyunları Federasyonunda süre hakeminin görev ve sorumlulukları nelerdir?


        3. ÜNİTE





                                                             82
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89