Page 184 - TAKIM SPORLARI 11
P. 184

Hentbolda 5:1 Savunma Dizilişi Kontrol Tablosu
             Bu kontrol tablosu öğrencinin hentbolda savuma çeşidi olarak kullanılan 5:1 savunma dizilişinde savunma yapan kişilerin
             yapması  gereken  davranışları  kapsamaktadır.  Öğrencinin  davranışı  yapabilme  durumuna  göre  en  uygun  seçenek
             öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor” ve “Yapamıyor” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri
             bildirimler verilmelidir.
             Öğrencinin Adı ve Soyadı:

             Sınıfı ve Numarası:
                                                                                                Yapamıyor  Kısmen Yapabiliyor  Yapabiliyor




             5:1 SAVUNMA İLE İLGİLİ ÖLÇÜTLER
             Ön Savunma Oyuncuları
             Oyun kurucuların hücum hazırlıklarını engelliyor mu?
             Hızla yana kayıp hücumun oyun alanını daraltarak ya da geri çekilip savunmayı sıklaştırarak pivota
             pas verilmesini engelliyor mu?
             Etkili atış yapan oyun kurucuya yoğunlaşarak onun görev yapmasını engelliyor mu?
             Hızlı hücuma çıkmak için hazır bekliyor mu?
             İç Savunma Oyuncuları
             Topla içeri yüklenen oyun kuruculara karşı öne çıkarak onları engelliyor mu?
             Pivot oyuncusunu teslim alıyor ve ona savunma yapıyor mu?
             Pivota pas verilmesini engelliyor veya güçleştiriyor mu?
             Oyun kurucuların kat, çapraz geçiş gibi yer değiştirmelerine ve yüklenmelerine engel oluyor mu?
             Yanındaki eş oyuncu ile rakibe blok yapıyor mu?
             Perdeleme olayına karşı önlem alıyor mu?
             Kanat Savunma Oyuncuları
             Kanat bölgesini ve buradan yapılacak atışları engelliyor mu?

             Rakibin kanattan başlayan taktik ataklarını engelliyor mu?
             Rakip, topa sahipken adam adama savunmayı uyguluyor mu?
             Kanat katlarını engelliyor mu?
             Orta Savunma Oyuncuları
             Savunmayı organize edip yönetiyor mu?
             Hücum girişimlerini önceden sezinleyerek erken müdahale ediyor mu?
             Pivot savunması yaparak perdelemeyi etkisiz kılıyor mu?
             Takım arkadaşlarıyla iş birliği yaparak atışları engelliyor mu?
             Rakibin serbest atışlarında savunmayı organize ediyor mu?
             Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: .......................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................



            Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.





                                                           182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189