Page 184 - TAKIM SPORLARI 11
P. 184
Hentbolda 5:1 Savunma Dizilişi Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin hentbolda savuma çeşidi olarak kullanılan 5:1 savunma dizilişinde savunma yapan kişilerin
yapması gereken davranışları kapsamaktadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek
öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor” ve “Yapamıyor” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri
bildirimler verilmelidir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
Yapamıyor Kısmen Yapabiliyor Yapabiliyor
5:1 SAVUNMA İLE İLGİLİ ÖLÇÜTLER
Ön Savunma Oyuncuları
Oyun kurucuların hücum hazırlıklarını engelliyor mu?
Hızla yana kayıp hücumun oyun alanını daraltarak ya da geri çekilip savunmayı sıklaştırarak pivota
pas verilmesini engelliyor mu?
Etkili atış yapan oyun kurucuya yoğunlaşarak onun görev yapmasını engelliyor mu?
Hızlı hücuma çıkmak için hazır bekliyor mu?
İç Savunma Oyuncuları
Topla içeri yüklenen oyun kuruculara karşı öne çıkarak onları engelliyor mu?
Pivot oyuncusunu teslim alıyor ve ona savunma yapıyor mu?
Pivota pas verilmesini engelliyor veya güçleştiriyor mu?
Oyun kurucuların kat, çapraz geçiş gibi yer değiştirmelerine ve yüklenmelerine engel oluyor mu?
Yanındaki eş oyuncu ile rakibe blok yapıyor mu?
Perdeleme olayına karşı önlem alıyor mu?
Kanat Savunma Oyuncuları
Kanat bölgesini ve buradan yapılacak atışları engelliyor mu?
Rakibin kanattan başlayan taktik ataklarını engelliyor mu?
Rakip, topa sahipken adam adama savunmayı uyguluyor mu?
Kanat katlarını engelliyor mu?
Orta Savunma Oyuncuları
Savunmayı organize edip yönetiyor mu?
Hücum girişimlerini önceden sezinleyerek erken müdahale ediyor mu?
Pivot savunması yaparak perdelemeyi etkisiz kılıyor mu?
Takım arkadaşlarıyla iş birliği yaparak atışları engelliyor mu?
Rakibin serbest atışlarında savunmayı organize ediyor mu?
Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: .......................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
182