Page 243 - TAKIM SPORLARI 11
P. 243
Hentbolda Kaleci Temel Teknikleri Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin hentbolda kaleci temel tekniklerinde yapması gereken davranışları kapsamaktadır.
Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen
Yapabiliyor” ve “Yapamıyor” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
Yapamıyor Kısmen Yapabiliyor Yapabiliyor
Temel Duruş
Kale ortasındaki duruşta, ağırlık merkezini her iki bacağına aktarıyor mu?
Ayaklarının arasında omuz genişliğinde mesafe var mı?
Dizleri hafif bükülü, vücut ağırlığı ayak parmak uçlarında mı?
Gövde dik vaziyette ve kollarını omuz yüksekliğinde dirseklerden bükülü tutuyor mu?
Savunma esnasında parmaklarını açık ve gergin tutuyor mu?
Yer Tutma
Atış yapan oyuncu, elindeki topla her iki kale direğinin teşkil ettiği varsayılan açının ortasında yer
tutuyor mu?
Topun göğüs önünde olmasına dikkat ediyor mu?
Ağırlık merkezini iki bacağına da dağıtıyor mu?
Aldatma Hareketleri
Kaleci, atış öncesinde belirgin şekilde ileri çıkarak önde savunma görüntüsü veriyor mu?
Atış yapan oyuncu bu harekete uyarak öne çıkmakta olan kaleciye aşırtma atışı uyguluyor mu?
Aynı anda kaleci, hareketini yarıda kesip aşırtma gelen topu rahatlıkla yakalıyor mu?
Topu Yakalama
Topu yakalarken oyuncular gibi iki elini kullanıyor mu?
Ellerinin arasını çok açık tutuyor mu?
Durdurma
Topu el açık ve parmaklar yukarı yönelik şekilde karşılıyor mu?
Top eline değdiği anda el bileği aşağı doğru bükülerek topu olduğunca kendine yakın yere çarptırı-
yor mu?
Çift elle yapılan kurtarma hareketini, alçaktan geliş haricinde tüm geliş yüksekliklerinde uyguluyor
mu?
Çelme
Topun geliş yönüne göre top ele temas ettiği anda el bileği geriye doğru bükülüyor mu?
Topun kale üzerinden veya yanlarından dışarı çıkmasını sağlıyor mu?
Topu Oyuna Sokma
Topu en kısa sürede ve amaca uygun olacak şekilde oyuna sokuyor mu?
Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: .......................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
241